لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

10 ترفند طلایی برای تشخیص النگو نقره اصل از تقلبی(قسمت دوم)

همانطور که در مقاله منتشر شده ی قبل ذکر کردیم، برای تشخیص زیورآلات نقره اصل از تقلبی روش های متفاوتی وجود دارد که ما به چند مورد از آن ها اشاره کرده ایم. اکنون قصد داریم به ادامه ی مقالات منتشر شده ی قبل بپردازیم و در زمینه ی راهکار تشخیص زیورآلات و النگو نقره اصل از بدل، اطلاعاتی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه ، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


10 ترفند طلایی جهت تشخیص زیورآلات و النگو نقره اصل از تقلبی(قسمت دوم):


6) استفاده از ماده سفید کننده:


یکی از دیگر روش های تشخیص زیورآلات و النگو نقره اصل از تقلبی، استفاده از ماده سفید کننده است. هنگامی که مقدار کمی از این ماده را روی زیورآلات و النگو نقره خود بریزید، در صورتی که از خود واکنش نشان داده و تغییر رنگ پیدا کند، نشان از اصل بودن آن است. همچنین در حالی که از روکش فلز نقره در زیورآلات تقلبی استفاده شده باشد، دچار واکنش می گردد. لازم به ذکر است تا حد ممکن از این روش برای تشخیص نقره اصل از تقلبی استفاده نکنید؛ زیرا در صورتی که از زیورآلات و النگو نقره اصل برخوردار باشید، به آن ها آسیب جدی می رساند.


7) استفاده از اسید:


یکی دیگر از روش های تشخیص زیورآلات و النگو نقره اصل از بدل، استفاده از اسید می باشد. بدین صورت که یک الی دو قطره از اسید را در قسمتی زیرین زیورآلات نقره خود که در معرض دید نیست، بریزید و چند لحظه صبر کنید. پس از گذشت چند لحظه در صورتی که زیورآلات و النگو نقره شما از فلز نقره اصل 99 درصد باشد، دچار تغییر رنگ شده و به قرمزی در می آید. اما در صورتی که اسید دچار رنگ سفید شود، نقره شما 5/92 می باشد. همچنین درحالی که رنگ اسید ریخته شده روی زیورآلات شما به رنگ سبز مایل به آبی در بیاید، زیورآلات و النگو نقره شما از نوع تقلبی می باشد.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


8) مد نظر قراردادن صدای زیورآلات و النگو نقره:


بهتر است فلزی دیگری همچون آهن، مس و... را در نظر بگیرید. سپس زیورآلات و النگو نقره خود را به فلز دیگر بزنید. صوت برخورد زیورآلات نقره و فلز در صورتی که از نوع فلز نقره اصل باشد، باید مانند صدای زنگ به طور یکنواخت بوده و حداقل حدود 2 ثانیه طول بکشد.


9) استفاده از کولیس:


تمامی شمش و سکه های نقره ، از وزن و سایز برابری برخوردار هستند. در صورتی که هرکدام از آن ها، از وزن و سایز یکنواخت و برابری برخوردار نبودند، امکان اینکه از نوع تقلبی باشند وجود دارد. اما لازم است بدانید استفاده از این روش بیشتر تنها برای سکه و شمش های نقره مورد استفاده قرار میگیرد و برای زیورآلات کاربری ندارد؛ زیرا در زیورآلات نگین، انواع سنگ های قیمتی و.... مورد استفاده قرار میگیرد که ممکن است دچار تغییر وزن گردند.


10) استفاده از ترازو


به منظور استفاده از ترازو در تشخیص زیورآلات و النگو نقره اصل از تقلبی، ابتدا باید زیورآلات و النگو نقره خود را وزن نموده و با ماشین حساب، آن را ثبت کنید. سپس باید ظرفی مناسب انتخاب کرده و درون آن را با آب مقطر پر کنید. عدد ترازو را صفر کرده و ظرف را روی آن قرار دهید. قطعه زیورآلات نقره ی خود را درون ظرف نگه دارید، به طوری که با ته آن برخورد نکند. سپس عدد اولی که در ماشین حساب ثبت کرده اید را تقسیم بر عدد نشان داده شده ی دوم ترازو نمائید. جواب تقسیم این دو عدد باید 49/10گردد که نشان دهنده نوع اصل نقره می باشد. لازم است بدانید استفاده از این روش برای زیورآلاتی کاربرد دارد که بدون سنگ و نگین باشد.


کلام آخر:


بهتر است جهت برخورداری از نوع زیورآلات و النگو نقره اصل، نزد فروشگاه های معتبر در سراسر کشور همچون نقره علمدار مراجعه نمائید. همچنین میتوانید جهت حفظ سلامتی خود در شیوع ویروس کرونا، از خرید اینترنتی وبسایت آن استفاده کنید تا از نوع زیورآلات و النگو نقره اصل و با کیفیت برخوردار شوید. هدف ما از تهیه ی مقاله دو قسمتی، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی 10 ترفند طلایی جهت تشخیص زیورآلات و النگو نقره اصل از تقلبی، در اختیار شما دوستان عزیز بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، سطح کیفیت مقالات منتشر شده ی بعدی را ارتقا دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله معرفی 10 کشور برتر در زمینه تولید فلز نقره دیدن کنید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0