لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

حقایق شنیدنی در مورد فلز طلا(قسمت دوم)

همانطور که در مقالات منتشر شده ی قبل ذکر کردیم، طلا از نقاط مثبتی نیز برخوردار می باشد و به عنوان نوعی فلز، دارای مزایای زیادی می باشد. همچنین میتوان از آن در زمینه های مختلف همچون سرمایه گذاری، مورد استفاده قرار داد. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، به ادامه ی مبحث مقالات منتشر شده ی قبل بپردازیم و در زمینه ی حقایق شنیدی در زمینه ی فلز طلا، اطلاعاتی در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


حقایق شنیدنی در مورد فلز طلا(ادامه):


13) از آنجایی که طلا، نوعی فلز رنگ ثابت بوده و دچار تغییر رنگ یا کدری نمی شود، موجب شده است که در ساخت زیورآلات متفاوت و گرانبها نقش موثری ایفا نماید. همچنین زیورآلات و اکسسوری های ساخته شده از آن، از محبوبیت خاصی برخوردارشده و تقریبا نیمی از مردم جهان، به عنوان نوعی زینت دهنده، مورد استفاده ی روزانه ی خود قرار می دهند.
14) جالب است بدانید میلیون ها تَن از فلز طلا، در زیر اقیانوس ها دفن شده اند.
15) فلز طلا براساس میزان عیار خود، با دیگر فلزات ترکیب می گردند؛ بدین معنا که فلز طلا با عیار 24، بدون ترکیب آلیاژ های دیگر است و بدین منظور، در ساخت زیورآلات کاربرد ندارد. در صورتی که زیورآلات طلا با عیار 18 تنها 75% از آن ها فلز طلا می باشد و مابقی از فلزات دیگر همچون مس است. اکسسوری طلا با عیار 14، تنها 58% آن از فلز طلا می باشد و زیورآلات طلا با عیار 10 ، 41% آن از طلا است و مابقی آن، از ترکیب فلزات دیگر همچون پلاتین، نیکل، آهن ، مس و... می باشد.
16) از مهمترین دلایل استفاده از فلز طلا در ساخت زیورآلات، قابلیت چکش خواری و ورقه شدن آن است.
17) لازم است بدانید سیاره ای به نام Eros،در نزدیکی سیاره ی زمین وجود دارد که بیش از 20 میلیارد تَن فلز طلا در آن وجود دارد.
18) پیدا کردن یک قطعه ی ریز طلا در سطح طبیعت، بسیار سخت تر از یافتن یک قطعه الماس است.
19) اولین دستگاه تولید طلا در سال 2010 میلادی ساخته شد که بدنه ی خارجی آن پوشیده از طلای 24عیار بود.
20) جالب است بدانید میزان فلز طلا در هسته ی زمین، بیش از حد زیاد است اما به دلیل کمبود امکانات، در حال حاضر دسترسی به آن امکان پذیر نخواهد بود.


کلام آخر:


لازم به ذکر است فلز طلا، از خواص بی نظیری برخوردار می باشد و در زمینه های مختلفی کاربرد دارد. یکی از مهمترین خواص ارزشمند فلز طلا، تاثیر آن در سلامتی می باشد. از این رو بهتر است حدالامکان از یک زیورآلات طلا به طور روزانه استفاده نمائید تا از سلامت کامل برخوردار شوید. اما لازم است بدانید فلز نقره همچون طلا از خواص بالایی در حفظ سلامتی برخوردار است. بهتر است در صورتی که هزینه ی کافی برای خرید زیورآلات طلا ندارید، زیورظآلات نقره را جایگزین آن نمائید. یکی از بهترین وبسایت های اینترنتی که نقش موثری در ارائه ی خدمات با کیفیت و درجه یک دارد، وبسایت نقره علمدار می باشد. هدف ما از تهیه ی مقاله ی دو قسمتی، ذکر اطلاعاتی در زمینه ی حقایق جذاب و شنیدنی در مورد فلز طلا بود. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد توجه شما عزیزان واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.

پیشنهاد میشود از مقاله آشنایی با خاصیت ضد عفونی فلز نقره دیدن کنید.




 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0