لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مقایسه زیورآلات پلاتین و طلا سفید(قسمت اول)

از انواع فلزات گران بها و ارزشمند میتوان به طلا سفید و پلاتین اشاره نمود که از آن ها در تولید انواع زیورآلات همچون النگو، استفاده می نمایند. استفاده از زیورآلات و اکسسوری طلا سفید و پلاتین، موجب زینت دهی و درخشندگی می شوند. همچنین جالب است بدانید زیورآلات این دو فلز گران بها، از تشابه ظاهری بالایی برخوردار هستند. اما لازم به ذکر است هریک از آن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارا می باشند و در مقایسه با دیگری، از تفاوت های زیادی برخوردار می باشند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله در زمینه ی مقایسه ی زیورآلات و النگو طلا سفید و اکسسوری های پلاتین، اطلاعاتی در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


5 تفاوت زیورآلات طلاسفید و پلاتین:


زیورآلات و النگو طلا سفید و پلاتین، از تفاوت های زیادی برخوردار هستند که در ادامه، به 5 مورد از مهمترین آن ها اشاره شده است:


• تفاوت رنگ


بهتر است بدانید با وجود اینکه زیورآلات و النگو طلا سفید و پلاتین، هردو از رنگ سفید برخوردار هستند، اما با گذر زمان تفاوت رنگ آن ها نمایان می گردد؛ بدین معنا که زیورآلات پلاتین همچون النگو، با گذر زمان و تماس با آب یا هرگونه مواد شیمیایی، دچار تغییر رنگ شده و به ماتی و کدری می رود که در این صورت میتوان با استفاده از پولیش، رنگ اولیه آن را بازگرداند. اما زیورآلات و النگو طلا سفید ، دارای روکشی به نام رودیوم هستند که با گذر زمان و بر اثر تماس با مواد شیمیایی مختلف یا آب، از بین رفته و اکسسوری به رنگ اولیه فلز طلا یعنی زرد، در می آید. در نتیجه برای بازگرداندن روکش رودیوم و رنگ سفید آن، لازم است نزد طلا فروشان با تجربه در این زمینه برده شود تا مجدد آن را آبکاری نمایند.


• میزان مقاومت:


زیورآلات و النگو طلا سفید در مقایسه با اکسسوری های پلاتین، میزان مقاومت کمتری دارند؛ بدین صورت که زیورآلات و النگو پلاتین در صورت آسیب دیدن همچون خراشیدگی، با گذر زمان دچار فرسایش و خوردگی نمی گردند. در صورتی که زیورآلات و النگو طلا سفید در صورتی که دچار آسیب شود، به مرور زمان خورده شده و فرسایش می یابد. از دیگر مزایای زیورآلات و النگو پلاتین نسبت به اکسسوری طلا سفید، قابلیت خم شدن آن است؛ بنابراین زیورآلات و النگو آن کمتر از اکسسوری های طلا سفید در معرض شکستگی قرار می گیرد. طلا، نوعی فلز نرم است که هرچه میزان عیار آن بیشتر باشد، از دوام کمتری برخوردار است. در صورتی که هرچه میزان عیار آن کمتر باشد، به این معناست که با فلزات دیگری ترکیب شده و میزان مقاومت آن افزایش یافته است. در نتیجه، استحکام زیورآلات و النگو طلا سفید در مقایسه با پلاتین، کمتر است.


کلام آخر:


زیورآلات و النگو پلاتین در مقایسه با اکسسوری و النگو طلا سفید، از مزایای بالاتری برخوردار است. بنابراین بانوانی که قصد دارند از زیورآلات و النگو خود به مدت زمان طولانی استفاده نمایند، اکسسوری های پلاتین گزینه ی مناسبی محسوب می گردد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی مقایسه ی زیورآلات و النگو طلا سفید با اکسسوری های پلاتین بود؛ البته لازم به ذکر است محتوای آن در این قسمت به پایان نخواهد رسید و در مقالات منتشر شده ی بعد، به ادامه ی آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما کاربران گرامی واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشرشده از وبسایت نقره علمدار، در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر عرصه نمائیم.

سوالات متداول

کدام فلز بادوام تر است؟
پلاتین فلزی بسیار بادوام تر از طلا سفید است.
پلاتین در برابر خراش و ساییدگی مقاوم تر است.
پلاتین کمتر از طلا سفید خم می شود یا تغییر شکل می دهد.
 کدام فلز قیمت بالاتری دارد؟
پلاتین به طور کلی گران تر از طلا سفید است.
قیمت پلاتین به عیار آن بستگی دارد.
قیمت طلا سفید به عیار آن و قیمت طلای زرد بستگی دارد.
پیشنهاد میکنیم از مقاله مقایسه زیورآلات  پلاتین و طلا سفید(قسمت دوم) دیدن کنید.




 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0