لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

حقایق شنیدنی در مورد فلز طلا(قسمت اول)

طلا، یکی از فلزات گران بها در کل جهان به شمار می رود که با استفاده از آن، به ساخت انواع زیورآلات می پردازند. همچنین تقریبا نیمی از بانوان جهان، از آن ها به عنوان نوعی زینت دهنده یا سرمایه، مورد استفاده قرار می دهند. بهتر است بدانید فلز طلا، نقش موثری در حفظ سلامتی دارد و براساس تحقیقات جهانی، بانوانی که از زیورآلات طلا استفاده می نمایند، از سلامت بیشتری نسبت به بانوان دیگر برخوردار هستند. اکنون قصد داریم با انتشار این مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی حقایشی نشیدنی درمورد فلز طلا، در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم. پس جهت کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:


حقایق شنیدنی در مورد فلز طلا:


حقایقی زیادی در زمینه ی فلز طلا گفته شده است که از جذابیت شنیداری بالایی برخورد هستند. از برخی از حقایق شنیدنی و جذاب در این زمینه، میتوان به قسمت زیر اشاره کرد:


1) فلز طلا در صورتی که خالص باشد از هیچ بویی برخوردار نیست؛ زیرا این نوع فلز در مقایسه با فلزات دیگر، از واکنش پذیری پائینی برخوردار است.
2) در صورتی که از حلقه نامزدی طلا خود به صورت روزانه استفاده نمائید، سالیانه 6 میلی گرم از طلای آن را از دست خواهید داد؛ زیرا استفاده ی مداوم و شست و شوی بیش از حد فلز طلا، موجب ازبین رفتن آن می گردد.
3) یکی از بزرگترین کشور ها که به عنوان پر مصرف ترین فلز طلا و زیورآلات آن شناخته شده است، هند است.
4) برای اندازه گیری میزان طلا از واحد Karat استفاده می گردد. در صورتی که واحد اندازه گیری الماس Carat است: به همین دلیل برخی افراد در اندازه گیری این دو فلز دچار اشتباه می شوند.
5) فلز طلا، به طور طبیعی از رنگ زرد یا طلایی برخوردار می باشد و هنگام برخورد با مواد شیمیایی، مانند دیگر فلزات دچار واکنش نشده و رنگ خود را از دست نمی دهد.
6) بهتر است بدانید 80% فلز طلا در کره زمین، هنوز مورد استخراج قرار واقع نشده است.
7) براساس تحقیقات علمی، بیش از 49% از فلز طلای استخراج شده ، صرف ساخت انواع زیورآلات و اکسسوری ها می گردد.
8) از آنجایی که فلز طلای خالص، بسیار نرم و انعطاف پذیر بوده و قابلیت آسیب پذیری دارد، به تنهایی در ساخت زیورآلات به کار نمی رود.؛ هنگام ساخت زیورآلات طلا، از ترکیب فلز طلا و دیگر فلزات همچون مس استفاده می نمایند.
9) فلز طلا در عیار مختلف 10،12،14،18،24 تولید می گردد. همچنن لازم است بدانید هرچه عیار طلا بالاتر رود، رنگ زردی آن افزایش می یابد.
10) طلا، نوعی فلز غیر سمی است؛ به همین دلیل امروزه از آن به عنوان نوعی فلز خوراکی در برخی از نوشیدنی ها و غذاها مورد استفاده قرار می دهند. همچنین در ساخت و تولید انواع لوازم آرایشی کاربرددارد.
11) فلز کاربردی طلا در زمینه های مختلفی همچون دندان پزشکی، صنایع الکترونیک، سیم کشی ، پزشکی و... مورد استفاده قرار می گیرد.
12) جالب است بدانید در خون بدن هر انسان، حدود 0.2میلی گرم طلا وجود دارد.


کلام آخر:


طلا، نوعی فلز مفید در زمینه ی سرمایه گذاری و پس انداز محسوب می شود؛ از این رو افرادی که قصد دارند پول خود را سرمایه گذاری کنند، میتوانند اقدام به خرید فلز طلا یا طلای آب شده نمایند. البته لازم است بدانید به منظور این که سرمایه گذاری کنید، بهتر است از خرید زیورآلات طلا خود داری کنید؛ زیرا در صورتی که اقدام به فروش آن نمائید، طلافروشان از اجرت ساخت آن کم می کنند. از این رو ممکن است نه تنها سود نکرده، بلکه ضرر هم کنید. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرادادن اطلاعاتی در زمینه ی چند مورد از حقایق شنیدنی در مورد فلز طلا ، در اختیار شما بود. البته لازم است بدانید مقاله فوق در این قسمت به پایان نمی رسد و در مقالات منتشر شده ی بعد، به ادامه آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها ، اطلاعات مفیدی به دست آورده و مورد توجه شما دوستان عزیز واقع شده باشد. خواهشمندیم نظرات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتر ارائه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله حقایق شنیدنی درباره فلز طلا(قسمت دوم) دیدن کنید.




 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0