لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت طلا و جواهر در چیست؟

زیورآلات طلا و جواهر، جز پرطرفدارترین نوع زیورآلات به منظور نوعی زینت دهنده محسوب می شود که باید هنگام استفاده از آن ها، نهایت دقت را به عمل آورد. همچنین این نوع زیورآلات، از ویژگی های مشابه ای برخورداربوده و تنها از تفاوت کمی برخوردار می باشند که به طور چشم گیری دیده می شود. یکی از مهمترین تفاوت های زیورآلات طلا و جواهر، قیمت آن ها است؛ بدین منظور که جواهرات از قیمت بالاتری نسبت به طلا برخوردار می باشند. همچنین از تفاوت های دیگری هم نیز برخوردار می باشند که در مقاله زیر، به آن خواهیم پرداخت. اکنون قصد داریم با انتشاراین مقاله، اطلاعاتی در زمینه ی تفاوت زیورآلات طلا و زیورآلات جواهر، در اختیار شما قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات در این زمینه، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید:(جهت خرید النگو طلا دیدن کنید)


به چه نوع زیورآلاتی، زیورآلات طلا گفته می شود؟


به زیورآلاتی که از فلز طلا به همراه آلیاژ های دیگر همچون نیکل تولید می شود، زیورآلات طلا گفته می شود. فلز طلا، دارای عیار مختلفی همچون 24، 17،18، 20، 22 می باشد. از آنجایی که طلا، نوعی فلز نرم و لطیف است، از عیار 24 آن تنها به منظور ساخت شمش یا سکه استفاده شده و در تولید زیورآلات، کاربردی ندارد. برای ساخت زیورآلات طلا، از عیار 18 آن استفاده می گردد؛بدین معنا که 75% آن طلا بوده و 25% باقی مانده، از آلیاژ های دیگری همچون مس یا نیکل، به منظور افزایش استحکام و مقاومت اکسسوری، به کار برده می شود.


به چه نوع زیورآلاتی، زیورآلات جواهر گفته می شود؟


جواهرات، همان زیورآلات طلا محسوب می گردد، با این تفاوت که در تولید آن، از سنگ های قیمتی متفاوت استفاده شده است. جالب است بدانید به منظور ساخت زیورآلات جواهر، ابتدا پایه ای از طلا برای قرار گرفتن سنگ های قیمتی ، تولید می نمایند و سپس سنگ گران بها یا نگین را درون آن قرار می دهند. مرجان، کهربا، مهره، الماس، زمرد، انواع یاقوت و....جز سنگ های قیمتی محسوب می شوند که در تولید زیورآلات جواهر، به کار برده می شوند. استفاده از نگین در زیورآلات جواهر، آن را به دو دسته تقسیم بندی می نماید: جواهراتی که از نگین اتمی در آن استفاده می شود به جواهرات اتمی و جواهراتی که در تولید آن ها از نگین اصل استفاده می شود، جواهرات اصل محسوب می گردد.


تفاوت میان زیورآلات طلا وجواهر:


یکی از مهمترین تفاوت های زیورآلات طلا و جواهر، این است که برای ساخت زیورآلات و اکسسوری های طلا، تنها از فلز طلا به همراه آلیاژ های دیگر استفاده می گردد. در صورتی که برای ساخت زیورآلات و اکسسوری های جواهر، در کنار استفاده از فلز طلا و آلیاژ های دیگر ،از سنگ های قیمتی، گرانبها، نیمه قیمتی و نگین به منظور طراحی آن ها ، مورد استفاده قرار داده می شوند.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


کلام آخر:


زیورآلات طلا و جواهر از تفاوت های محدودی برخوردار هستند. اما لازم است بدانید هردو از جلا و جذابیت بالایی برخوردار بوده و به عنوان نوعی زینت دهنده توسط افراد مختلف به ویژه بانوان ، مورد استفاده قرار می گیرد. هدف ما از تهیه ی مقاله فوق، قرار دادن اطلاعاتی در زمینه ی تفاوت زیورآلات طلا و جواهر، در اختیار شما دوستان عزیز بود. البته لازم است بدانید مقاله فوق، در اینجا به اتمام نمی رسد و در مقالات منتشر شده ی بعدی، به ادامه ی آن خواهیم پرداخت. امیدواریم که با مطالعه ی آن ها، اطلاعات مفیدی را به دست آورده و مورد استقبال شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه ی مقالات منتشر شده از وبسایت نقره علمدار، در اختیار ما قرار دهید تا با استفاده از آن ها، خدمات بهتر با کیفیت بالاتری ارائه نمائیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله تفاوت طلا و جواهر در چیست(قسمت دوم) دیدن کنید.




 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0