لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

مناسب ترین نوع فلزات برای ساخت جواهرات و النگو کدام است؟

فلزات دارای انواع مختلفی هستند و این بهترین قسمت در ساخت انواع جواهرات و النگوها می باشد. چراکه با در بر داشتن طیف گسترده ای از فلزات و با بکار گیری آنها می توانید جواهرات متفاوت و بسیار زیبایی بسازید.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)
اکنون در ادامه این مقاله قصد داریم درمورد انواع فلزات مناسب برای ساخت جواهرات و النگوها، بصورت خلاصه توضیح دهیم تا شما بانوان عزیز را بیش از پیش با آنها آ شنا سازیم به همین منظور نیاز است تا انهای این مقاله با ما همراه باشید.


1- فلز نقره


بعضی از کارگاه ها درهنگام ساخت جواهرات و النگو های نقره، از نقره استرالیایی استفاده می کنند. نقره استرالیایی به این معنی است که در ساخت انها از 5/92 درصد فلز نقره و 5/7 درصد فلز مس استفاده شده باشد. چنین جواهرات و النگو هایی از استحکام و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند.(جهت خرید النگو نقره کلیک کنید)


2- روکش نقره


یکی دیگر از محبوب ترین نوع جواهرات و النگو ها، مصنوعات ساخته شده با روکش نقره می باشند. درهنگام ساخت اینگونه مصنوعات از فلز های ارزان قیمت استفاده می شود و پس اتمام مراحل ساخت، به آن روکشی نازک از فلز نقره اضافه می کنند.
لایه نقره ایجاد شده بر روی جواهرات و النگوهای روکش نقره دارای ضخامت بسیاری است که همین ضخامت باعث ایجاد حکاکی های سبک و ایجاد جلای بیشتر بر روی آن ها می شود.


3- فلز طلا


جواهرات و النگو طلا با استفاده از ترکیب فلز طلا با دیگر فلزاتی همچون نقره، مس، نیکل و روی ساخته می شوند. چرا طلا 24 عیار (طلا خالص) بسیار نرم بوده و به راحتی با دست قابل انعطاف می باشد. بنابراین بهترین عیار برای ساخت جواهرات و النگو طلا، طلا 18 عیار (با خلوص 75 درصد طلا) می باشد.(جهت مشاهده النگو طلا کلیک کنید)


4- رنگ طلا


رنگ اصل طلا 24 عیار زرد رنگ می باشد و برای تغییر نکردن آن در هنگام ساخت جواهرات و النگو، آن را با فلزاتی همچون نقره، مس و روی ترکیب می کنند.
طلا سفید حاصل آلیاژ طلا 24 عیار با فلزاتی همچون نقره، نیکل و پالادیوم می باشد.
طلا رز حاصل آلیاژ طلا 24 عیار با میزان زیادی مس است.
طلا سبز حاصل آلیاژ طلا خالص، نقره و روی است.


5- فلزات پایه


به فلزاتی همچون آهن، نیکل، مس، برنج و تیتانیوم فلزات پایه گفته می شود. این نوع فلزات به میزان فراوانی یافت می شوند و به راحتی زنگ می زنند یا اکسید می شوند. با این وجود از این نوع فلز در ساخت آویز های دیجیتالی استفاده می شود.


6- فلز پلاتین


فلز پلاتین یکی از رایج ترین و گران ترین نوع فلزات می باشد اما از آنجایی که این نوع فلز دوام بسیاری دارد و اصلا تیره و کدر نمی شود بنابراین نسبت به هزینه پرداختی ارزش دارد.
لازم است بدانید که پلاتین با قرار گرفتن در دمای 3.216.2 درجه ذوب می گردد. بنابراین نباید در مقابل نور خورشید قرار بگیرد. به همین دلیل نمی توان از آن برای ساخت جواهرات، النگو، دکمه سر آستین و ... استفاده گردد.


7- تیتانیوم


فلز تیتانیوم بسیار قوی و محکم است بطوری که جزو سخت ترین نوع فلزات شناخته شده توسط انسان به شمار می آید. فلز تیتانیوم دربرابر خراش مقاوم بوده و وزن سیکی دارد همچنین به راحتی رنگ می شود. این نوع فلز کاملا ضد آلرژی است به همین دلیل از آن بسیار برای ساخت جواهرات پرسینگ و حتی ایمپلنت های دندان نیز استفاده می گردد.
یک نکته جالب و اما عجیب درمورد فرز تیتانیوم این است که این فلز قابل تنظیم و تغییر نیست از این رو نباید از این فلز در ساخت حلقه استفاده گردد.


کلام آخر


درمقاله فوق درمورد انواع فلزات بصورت مختصر توضیحاتی دادیم و امیواریم که از مطالعه این مقاله نهایت استفاده را برده باشید. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مطالب و خدمات ارائه شده در وب سایت نقره علمدار، با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب مفید تری را ارئه نماییم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله نحوه تمیز کردن النگو طلا با مایع ظرفشویی دیدن کنید.





 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0