لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آیا جواهرات و النگوهای طلا، سیاه و کدر می شوند؟

شاید برای شماهم پیش آمده باشد که رنگ جواهرات و النگو طلا  پس از گذشت مدتی تیره و کدر شود و تصور کنید که دلیل رخ دادن چنین امری اصل نبودن طلای درون آنها می باشد؛ درصورتی که این تصور کاملا اشتباه است. حتما الان از خود بپرسید پس دلیل تیره شدن آنها چیست؟
ما با انتشار این مقاله قصد داریم دلیل تیره وکدر شدن زیورآلات و النگوهای طلا را برای شما همراهان عزیز توضیح دهیم؛ بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله از همراهی کردن ما غافل نشوید.


چرا جواهرات و النگو های طلا تیره می شوند؟


لازم است بدانید دلیل اصلی تیره و کدر شدن جواهرات و النگو ها، ترکیب شدن فلزات به کار رفته در آن ها با اکسیژن هوا می باشد و این امر در صورتی است که فلز طلا خالص به راحتی با اکسیژن هوا ترکیب نمی شود. اما همانطور که میدانید جواهرسازان مصنوعات و النگو طلا را از طلای خالص یا همان طلای 24 عیار نمی سازند بنابراین امکان تیره و کدر شدن آنها نیز وجود دارد.
فلز طلا خالص بسیار نرم و قابل انعطاف می باشد به همین دلیل است که جواهرسازان برای ساختن جواهرات و النگوهای طلا، علاوه بر فلز طلا از فلزات ارزشمند دیگری هچون فلز مس، نقره و ... نیز استفاده می کنند تا مقاومت و استحکام محصول تولید شده خود را افزایش دهند.
بنابراین دلیل اصلی تیره و کدر شدن جواهرات و النگو طلا، وجود همین فلزات ترکیبی درون انها می باشد. لازم است بدانید بجز فلز طلا 24 عیار مابقی فلزات پس از گذشت مدتی با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می شوند که همین امر موجب کدر شدن جواهرات طلا شما بانوان عزیز می شود.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


طی توضیحات داده شده به این نتیجه می رسیم که علت تیره یا کدر شدن جواهرات و النگوهای طلا، اصل نبودن طلای بکار رفته درون آنها نیست بلکه به دلیل وجود همان فلزات ترکیبی می باشد.


نکات پایانی


• به طور قطع می توان گفت که به هیچ عنوان طلای خالص (24 عیار) سیاه و کدر نمی شود.
• هرچه عیار طلای خریداری شده بیشتر باشد امکان تیره و کدر شدن آنها نیز کاهش میابد و به العکس.
• خرید طلا خالص بیشتر در قالب شمش های طلا صورت پذیر است.


کلام آخر


درمقاله فوق توضیح دادیم که به هیچ عنوان طلا 24 عیار سیاه و کدر نمی شود و تنها دلیل تیره شدن جواهرات و النگوهای طلا، وجود فلزات ترکیبی درون آنها می باشد و امیدواریم که این مطلب مورد مطالعه و توجه شما همراهان عزیز قرار گیرد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات و خدمات ارائه شده در وب سایت نقره علمدار، با ما درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب مفید تری را در اختیارتان قرار دهیم.


پیشنهاد میکنیم از مقاله مناسب ترین نوع فلز برای ساخت النگو و جواهرات کدام است؟ دیدن کنید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0