لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

آلیاژهای مختلف النگو نقره

جالب است بدانید که امکان ترکیب فلز نقره با هر درصدی با فلز طلا وجود دارد همچنین این فلز را می توانید با فلزات دیگری نظیر فلز نیکل نیز ترکیب نمایید. در این میان به فلزاتی همچون فلز پلاتینیوم، پالادیوم، مس، نیکل و طلا فلزات نجیب نیز می گویند.
اکنون در ادامه این مقاله قصد داریم به انواع آلیاژهای مختلف در ساخت جواهرات و النگو نقره بپردازیم، بنابراین توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب از همراهی ما غافل نشوید.


نقره آلمانی


نقره آلمانی یکی از بهترین انواع نقره هایی که می توان از آن در ساخت جواهرات و النگو نقره استفاده کرد. این نقره، آلیاژی از ترکیب دو فلز نقره با نیکل است.


نقره استرلینگ


همانطور که میدانید به ترکیب دو فلز نقره و مس نقره استرلینگ یا نقره با عیار 925 می گویند. 92.5 درصد از نقره استرینگ را فلز نقره و 7.5 درصد دیگر آن را فلز مس تشکیل می دهد. البته در نقره استرینگ امکان ترکیب فلزی غیر مس نیز وجود دارد ولی به طور معمول بیشتر جواهرسازان در هنگام ساخت جواهرات و النگو نقره از فلز مس استفاده می کنند.
طی مطالعات صورت گرفته مشخص شد که جواهرسازان برای ساخت جواهرات و النگو های نقره، از نقره استرلینگ (ترکیب مس با نقره) استفاده می کنند چرا که این امر موجب افزایش مقاومت، افزایش میزان چکش خواری، حفظ رنگ و .. جواهرات و النگو های ساخته شده با نقره می شود.(برای خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


چرا باید جواهرات و النگو نقره، مقاوم و دارای میزان چکش خوری بالایی باشند؟؟


فلز نقره خالص همچون فلز طلا خالص، فلزی بسیار نرم و انعطاف پذیر است به نحوی که براحتی با دست می توان ان را حالت داد. همین امر موجب ضعف این نوع فلزات می باشد به همین دلیل نمی توان از آن ها به تنهایی برای ساخت جواهرات و النگو استفاده کرد. همچنین ظروف نقره و دیگر زیورآلات حکاکی شده با دست، از آلیاژ نقره و مس (نقره استرینگ) تولید شده اند.
لازم است بدانید جواهرات و النگو های ساخته شده با نقره استرینگ در انتها دارای روکش نازکی از نقره 999 می باشند یا به اصطلاح جواهرسازان دارای آب داده می شوند. هدف جواهرسازان از این عمل، افزایش درخشندگی و جذابیت جواهرات و النگو نقره می باشد.


کلام آخر


درمقاله فوق، درمورد آلیاژهای مختلف جواهرات و النگو های ساخته شده با نقره توضیحات مختصری دادیم تا شما عزیزان را با آین مبحث آشنا سازیم. امیدواریم که این مطلب مورد توجه و مطالعه شما همراهان همیشگی قرار گیرد.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مطالب و خدمات ارائه شده در وب سایت نقره علمدار، با میا درمیان بگذارید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب مفید تری را در اختیارتان قرار دهیم.

پشنهاد میکنیم از مقاله راهنمای تعیین سایز انگشتر دیدن کنید.



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0