لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

پیشگیری از سیاهی و کدرشدن النگو نقره + راهکار های تمیز کردن آنها

زیورآلات و النگو نقره جزء پرطرفدارترین نوع جواهرات در بین بانوان ایرانی می باشند. در این بین النگوهای نقره از جلا، جذابیت و زیبایی بسیار بالایی برخوردارند به همین دلیل جذب آنها بسیار بیشتر است. با این وجود النگو های نقره دارای یک عیب می باشند و آن هم این است که پس از گذشت مدت زمان زیادی از استفاده، دچار سیاهی و کدری می شوند و همین امر موجب نگرانی و سردرگمی بانوان عزیز در هنگام خرید النگوي نقره شده است.
اکثر بانوان تصور می کنند که این سیاهی و کدری جزو خاصیت فلز نقره می باشد درصورتی که اصلا اینگونه نیست و این امر به دلیل وجود دیگر فلزات ترکیبی با فلز نقره می باشد. ( درمقالات منتشر شده قبلی از وب سایت نقره علمدار در این زمینه بصورت کامل توضیح داده ایم.)
البته اصلا جای نگرانی نیست چراکه برای کندتر کردن روند سیاهی و کدری النگوي نقره، راهکارهای بسیاری وجود دارد که ما در ادامه این مقاله قصد داریم به آنها بپردازیم تا با استفاده از انها توانسته باشیم کمی از نگرانی شما بانوان عزیز را کاهش دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای این مقاله ما را همراهي كنيد.


راه های جلوگیری از سیاه شدن النگو نقره


1. پس از هربار استفاده از النگوهای نقره، آنها را تمیز نمایید یا اگر به صورت دائم از آنها استفاده می کنید نیاز است هر چند ساعت یکبار النگوها را تمیز كنيد.
2. النگوهای نقره خود را با آب گرم مایل به ولرم شستشو دهید و پس از شستشو، آنها را با یک پارچه نرم خشک نمایید.
3. پس از گذشت مدتی از خرید النگو نقره خود، آنها را جهت آبکاری و کندتر کردن روند کدری، نزد فرد با تجربه ای ببرید.
4. تا حد ممکن از برخورد مواد شوینده با النگوهایتان اجتناب کنید. همچنین درصورت امکان موقع رفتن به حمام یا استخر آنها را بیرون بیاورید.
5. هنگام استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی مثل عطر، ادکلن و ....، مراقب النگوهای خود باشید.
6. اگر شاهد کدر و سیاه شدن النگوهای نقره خود بودید، بهترین راهکار شستشو آنها با یک مسواک نرم و آب گرم می باشد تا همچون گذشته بدرخشند.
7. همچنین شما بانوان عزیز می توانید برای تمیزکردن و جلوگیری از سیاهی و کدری النگوهای نقره خود، از ماده شوینده نقره شور استفاده نمایید. (ماده شوینده نقره شور را می توانید از تمامی نقره فروشی های سطح شهر خریداری نمایید.)(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


راهکارهای خانگی برای تمیز کردن النگوهای نقره


1) مخلوط جوش شیرین با سرکه


1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را درون یک استکان سرکه سفید ریخته و ترکیب نمایید سپس النگوهای خود را با آن شستشو دهيد و در انتها آنها را با آب سرد بشوييد.


2) گچ


در کنار زیورآلات و النگوهای نقره خود تکه ای گچ قرار دهید تا رطوبت درون آنها را به خود جذب کند.


3) خمیردندان


برای از بین بردن سیاهی و کدری النگوهای نقره خود، مقداری خمیردندان را بر روی یک مسواک بریزید و به آرامی بر روی آنها بکشید و در نهایت با آب مایل به سرد شستشو دهید.(جهت مشاهده النگو طلا کلیک کنید)


4) سس گوجه


بر روی قسمت هایی از النگو نقره که دچار کدری و سیاهی شده است مقداری سس گوجه بریزید و پس از گذشت چند دقیقه آنها را با آب مایل به سرد آبکشی نمایید.


5) نشاسته ذرت


نشاسته ذرت را با مقداری آب ترکیب کنید تا خمیری نرم و یکدست به دست آید بعد النگوي نقره خود را درون آن قرار دهید سپس با استفاده از پارچه ای نرم آن را تمیز کنید و در نهایت پس از گذشت مدت زمان كوتاهي آن را با اب سرد بشویید.


کلام آخر:


درکل برای سیاه نشدن النگو و دیگر زیورآلات نقره، نیاز است آنها را از هوا و رطوبت دور نگه دارید. همچنین چون ازحساسیت زیادی برخوردار هستند و ممکن است در تماس بابرخی مواد دچار سیاهی شوند بنابراین باید از آنها به خوبی مراقبت کنید. ما در مقاله فوق توضیحات لازم راجهت سیاه و کدر نشدن النگو نقره قرار داده ایم تا با رعایت آنها بتوانید تا حد ممکن روند سیاهی النگوهای خود را به تاخیر بی اندازید.
خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات و خدمات ارائه شده در وب سایت نقره علمدار بیان کنید تا با بهره مند شدن از آنها بتوانیم خدمات و مطالب مفید تری را در اختیار شما همراهان همیشگی قرار دهیم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله آشنایی با النگو طلای 18 عیار دیدن کنید



 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0