لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

تفاوت النگو طلا 24 عیار و النگو طلا 18 عیار در چیست؟

فلز طلا جزو گران قیمت ترین نوع فلزات موجود در بازار می باشد. علاوه بر کاربرد این فلز گران بها در ساخت و ساز جواهرات و النگو طلا، در صنعت های دیگری نظیر صنعت الکترونیک، دندان پزشکی، شیشه سازی و ... کاربرد دارند.
در ادامه این مطلب قصد داریم درمورد عیار النگو طلا توضیحاتی بدهیم سپس به تفاوت های موجود بین النگو طلا 18 عیار با النگو طلا 24 عیار بپردازیم؛ پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.


عیار النگو طلا چیست؟


طلا فلزی نرم است به همین دلیل در هنگام ساخت، آن را بصورت آلیاژ با سایر فلزات مخلوط می کنند. از جمله فلزات مناسبی که در آلیاژ می توان با طلا مخلوط کرد فلزاتی همچون مس، نیکل، نقره، پالادیم و ... هستند. عیار النگو طلا به میزان طلایی که در آلیاژ آن استفاده شده است بستگی دارد.
بالا ترین و کامل ترین عیار طلا، عیار 24 می باشد. النگو طلا 24 عیار به این معنا است که طلا بکار رفته در آن خالص است و آلیاژ ترکیب شده آن عاری از هرگونه فلز دیگری می باشد. هرچه میزان عیار بیشتر باشد، فلز طلا آن نرم تر و شکل پذیرتر می شود. به همین منظور در هنگام ساخت، طلا را با آلیاژ های دیگری ترکیب می کنند تا میزان استقامت و استحکام النگو تولید شده افزایش یابد.


النگو طلا 24 عیار:


عیار 24 یعنی خالص ترین نوع طلایی که می توان از آن در ساخت جواهرات و دیگر صنایع استفاده کرد. النگو طلا 24 عیار کاملا زرد و درخشان است ولی بسیار نرم بوده و از استحکام بسیاری کمی برخوردار می باشد.


النگو طلا 18 عیار:


عیار 18 برخلاف عیار 24 دیگر طلای خالصی نمی باشد و در هنگام ساخت، آن را با آلیاژ های دیگری همچون مس یا نیکل مخلوط می کنند. النگو طلا 18 عیار به این منظور است که تنها 75 در صد آن طلا و مابقی آن فلزات دیگری می باشد. النگو طلا 18 عیار از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار می باشد و از تمامی ویژگی های یک طلای خوب به غیر از نرمی و شکل پذیری برخوردار می باشد.
لازم به ذکر است که النگو یزد از عیار 18 برخوردار می باشد.


بهترین عیار در ساخت النگو طلا کدام است؟


اینکه کداام عیار در ساخت النگو بهتر است به هیچ عنوان سوال درست و صحیحی نمی باشد زیرا این امر کاملا یک موضوع شخصی و سلیقه ای می باشد که بسته به خود فرد و نحوه نگهداری از النگو دارد.
البته ناگفته نماند که عیار طلا در کشورهای مختلف بر اساس استانداردهای خاصی صورت می گیرد و هدف از تعیین این استاندارد ها، وضع قوانین و مقررات موجود در این کشور هاست.



کلام آخر


درمقاله بالا در مورد عیار النگو طلا و تفاوت های وجود بین دو عیار 24 و 18 توضیحاتی دادیم همچنین جدول عیار طلا در کشور های مختلف را برای شما سروران گرامی رسم کردیم. خواهشمندیم نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه تمامی مقالات منتشر شده از وب سایت طلا علمدار را در اختیار ما قرار دهید تا بتوانیم بر اساس آنها، خدمات بهتری را به شما همراهان عزیز ارائه نماییم.

پیشنهاد میکنیم از مقاله نقره فلزی زیبا با خواص درمانی دیدن فرمایید





 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0