لطفاً چند لحظه صبر نمایید ...

راهکار تشخیص النگو طلا از النگو نقره ( قسمت اول)

اکثر افراد برای اینکه النگو طلا را از النگو نقره تشخیص دهند به سراغ عدد و حروف حک شده روی آن می روند. اما علاوه بر آن، راه ها و روش های دیگری برای شناسایی و تشخیص بین النگو طلا و النگو نقره وجود دارد. که در ادامه به آنها می پردازیم.
تقریبا می توان گفت که همه بانوان علاقه شدیدی به خرید طلا و جواهرات بخصوص النگو طلا دارند. متاسفانه در برخی از موارد فروشندگان طلای تقلبی و بدل را جایگزین اصل آن می کنند می فروشند. به همین دلیل نیاز است خریدار درمورد راه های تشخیص النگو طلا با نقره اطلاعاتی داشته باشد تا فریب چنین افرادی را نخورند.

نحوه تشخیص النگو طلا با النگو نقره:


1- تشخیص النگو طلا با استفاده از کد حک شده


از بارز ترین روش های تشخیص النگو طلا اصل از النگو نقره یا بدل، استفاده از کدهای حک شده ای است که بر روی تمامی زیورآلات طلا، پلاتین و نقره وجود دارد. عددی که بر روی آنها حک می کنند گویای تمامی اطلاعات این فلزات گران بها می باشد. می توانید برای اطمینان پیدا کردن از کد حک شده بر روی آنها در اینترنت جستجو کنید و اطلاعات آن را بدست آورید.
برا اینکه ارزش و قیمت زیورآلات طلا خود را بدانید کافی است بعد از رقم دوم عدد حک شده بر روی ان یک ویرگول بگذارید. به عنوان مثال اگر روی النگو طلا خود، عدد 925 حک شده بود یعنی در تولید آن از 92,5 درصد طلا خالص استفاده شده است.
کدمصنوعات طلا: 999, 958, 916, 750, 585, 583, 500, 375
کدمصنوعات نقره: 999, 960, 925, 875, 830, 800
کدمصنوعات پلاتین: 999, 950, 900, 850


2- تشخیص النگو طلا با استفاده از حروف حک شده


درکنار اعداد گفته شده در بالا حروف هایی هم وجود دارند که این حروف ها بیانگر شهر سازنده آنها هستند. به عنوان مثال T یعنی تهران، E یعنی اصفهان و M یعنی مشهد.


3- تشخیص النگو طلا با استفاده از خاصیت آهنربایی


متاسفانه در برخی موارد بر روی بدلیجات روکش طلا می کشند سپس آن را با عنوان طلا و با قیمت پایین تری به فروش می رسانند. فلز طلا به آهنربا نمی چسبد بنابراین درچنین مواقعی می توانید برای تشخیص النگو طلای اصل از النگو نقره یا بدل، کافی است به آن آهنربا نزدیک کنید. چسبیدن آهنربا به زیورآلات نشانه بدلی بودن آنها است.


4- تشخیص النگو طلا با استفاده از تغییر رنگ


در بعضی از موارد زیورآلات نقره را جایگزین طلای سفید می کنند سپس آن را به فروش می رسانند. مثلا النگو نقره را با النگو طلا سفید جابه جا می کنند و می فروشند. همانطور که می دانیم اگر از زیورآلات نقره به خوبی محافظت نشود به مرور زمان تیره و دچار انعطاف پذیری می شود درصورتی که طلای سفید این چنین نیست.
ضمنا درصورت کشیدن طلای خالص بر روی سرامیک بدون لعاب، باعث جاماندن رد طلا روی آن می شود درصورتی که اگر نقره برروی سرامیک کشیده شود رد توسی یا سیاه به جا می ماند.


5- تشخیص النگو طلا با استفاده از سرکه


یکی دیگر از راه های تشخیص النگو طلا اصل، قرار دادن آن درون سرکه است. تغییر رنگ یا سیاه شدن آن پس از گذشت 5 دقیقه، نشانه تقلبی و بدلی بودن آن است.


6- تشخیص با استفاده از ید


روی سطح النگو طلا خود را کمی ید بکشید. باقی نماندن رد ید بر روی النگو نشانه اصل بودن آن است و بلعکس.
اگر بر روی پلاتین یک قطره ید بریزد، باعث ایجاد رد تیره رنگی بر روی آن می شود. هرچه رد ایجاد شده تیره تر باشد، پلاتین خالص تر است.(جهت خرید اینترنتی النگو کلیک کنید)


7- تشخیص با استفاده از پماد سولفوریک


النگو نقره خود را با استفاده از پماد سولفوریک چک کنید. برای این کار کافی است کمی از پماد را بر روی النگو خود بکشید. اگر النگو شما نقره اصل باشد بر روی آن رد آبی رنگی به جا می ماند. ضمنا برای لکه ایجاد شده اصلا جای نگرانی نیست زیرا می توانید آن را به راحتی از سطح انگو نقره خود پاک کنید.


درمقاله بالا به تعدادی از راه ها و روش های تشخیص طلای اصل از بدل پرداختیم، البته لازم به ذکر است که این مقاله ادامه دارد. همچنین امیدواریم که مورد توجه و استفاده شما بانوان و همراهان عزیز قرار بگیرد. خوشحال می شویم از اینکه نظرات و پیشنهادات خود را در زمینه مقالات منتشر شده وب سایت نقره علمدار با ما درمیان بگذارید.




 

خرید النگو نقره





 

النگو نقره

 





 

النگو یزد

 





 

النگو طلا

 



تعداد نظرات : 0